Hur fungerar sökmotoroptimering?
Googles riktlinjer för sökmotoroptimering
Hur fungerar sökmotorer som Google? Varför rankas inte min webbplats högt i sökresultaten? Bör jag anlita en sökmotoroptimeringsfirma ? Jag har läst (eller snarare i princip översatt) Googles riktlinjer för att förstå hur sökmotoroptimering bör fungera. Den här artikeln kommer att ge dig en tydlig bild av hur du bör arbeta med din webbplats för att lyckas på internet.
Riktlinjer för kvalitet
Grundläggande princip. Skapa sidor för användare, inte för sökmotorer. Lura inte användarna eller skapa annorlunda innehåll som bara kan ses av sökmotorer. Undvik knep för att förbättra sökresultaten. Delta inte i länkutbyten som syftar till att förbättra rankingen i sökmotorer. Undvik att länka till spammare och “skadliga webbplatser” eftersom det kan leda till att Google sänker din ranking. Använd inte otillåtna program för att skicka i webbsidor eller övervaka placeringar. Sådana program förbrukar stora mängder av Googles bandbredd och kapacitet och bryter mot användarvillkoren; Google stöder inte produkter som skickar automatiserade eller programmerade frågor till Google, till exempel WebPosition Gold.
Särskilda rekommendationer.
Undvik dold text och dolda länkar Använd inte omdirigeringar Skicka inte automatiserade frågor till Google Skriv inte irrelevanta ord på sidorna Skapa inte duplicerade sidor, subdomäner eller domäner med identiskt innehåll. Undvik innehållsfria “doorway”-sidor som endast skapas för sökmotorer eller affiliate-program. Stavfel sänker rankingen. Myter som inte är sanna Att skicka annonser förbättra rankingen: Att annonsera till Google förbättra inte rankingen. Om du skickar flera gånger kommer du att raderas: Att skicka flera gånger leder inte till att du raderas.
Google kan inte indexera min asp-sida
Google kan indexera följande typer av filer: pdf, asp, jsp, html, shtml, xml, cfm, doc, xls, ppt, rtf, wks, lwp, wri, swf. Och viktigast av allt… Hur kan jag se till att min webbplats rankas högt i Googles sökresultat? En nyligen genomförd studie av Oneupweb i Internetworld visade att topplacering betyder allt. Om du finns på första sidan i Googles träfflista kan du förvänta dig sex gånger fler besökare än tidigare. Att ligga på en av de tre första sidorna i sökresultatet är av yttersta vikt och tidigare forskning inom området har visat att drygt hälften av alla användare inte tittar på mer än tre sidor i Googles träfflista.
Ordningen på Googles sökresultat bestäms av mer än 100 faktorer.
Hit hör Googles PageRank-algoritm, men Google har hållit dess exakta funktion så att företag som arbetar med sökmotoroptimering (SEO) inte kan använda den för att försöka ranka irrelevanta webbplatser högre. Det visar dock att PageRank rankar varje länk, så meningslösa länksidor är mindre viktiga, medan relevanta listningar är viktiga. Med andra ord är det mycket viktigt att synas i rätt sammanhang på webben.